Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szczecinek – Białogard. Pociągi wróciły z dużymi problemami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szczecinek – Białogard. Pociągi wróciły z dużymi problemami
fot. JROpóźniony pociąg Staszic w kierunku Kołobrzegu
Od wczesnych godzin porannych na linię nr 404, pomiędzy Szczecinkiem a Białogardem wróciły pociągi z pasażerami. Ich powrót okazał się sporą klapą, bowiem przez kilka godzin składy doznawały wielominutowych opóźnień z powodu niezakończonych prac przy remoncie linii. Sytuację udało się opanować dopiero o 11:00, kiedy spółka kończąca remont (ZRK DOM - kontrolowana przez PKP PLK) przywróciła zasilanie w sieci trakcyjnej, a pociągi nie musiały już być przeciągane przez feralny odcinek.

Wprowadzanie nowego, rocznego rozkładu jazdy pociągów pozwoliło na przywrócenie przejezdności linii kolejowej nr 404, pomiędzy Szczecinkiem a Białogardem. PKP PLK szybko, bo w 3 miesiące, wyremontowały ponad 51 kilometrów torów na tym odcinku, a prace objęły też rozjazdy na kilku stacjach oraz modernizację przejazdów kolejowo-drogowych. Za prace odpowiada spółka zależna PKP PLK, a więc ZRK DOM.

Dzięki pracom skrócił się czas jazdy dla wszystkich pociągów, choć największy efekt widać w przypadku pociągów dalekobieżnych. Np. w relacji Kołobrzeg – Poznań pociągi PKP Intercity mają teraz jeździć w czasie 3 godzin i 28 minut w stosunku do kilkunastu minut dłużej w stanie sprzed remontu.

Od niedzielnego (15.12) poranka te plany zarządcy infrastruktury okazały się jednak chwilowo nieaktualne, a kolejne pociągi, zarówno dalekobieżne jak i regionalne zaczęły doznawać spektakularnych opóźnień w trakcie przejazdu opisywanym odcinkiem.

Dość powiedzieć, że poranny Szkuner ze Słupska do Wrocławia przyjechał do Piły z ponad 130-minutowym opóźnieniem, podobnie wygląda sytuacja pociągu Kossak, z Kołobrzegu do Krakowa oraz składu Zamoyski, z Kołobrzegu do Rzeszowa przez Warszawę. One także notują aktualnie wielominutowe opóźnienia. O bieżącą sytuację w tym rejonie sieci zapytaliśmy PKP PLK.

– Około godziny 11:00, wykonawca zakończył prace przy sieci trakcyjnej i przywrócono możliwość jazdy pociągów trakcją elektryczną. W godzinach porannych, ze względu na prowadzone prace, pociągi jeździły trakcją spalinową, co powodowało zmiany w rozkładzie jazdy – mówi nam Magdalena Janus z Zespołu Prasowego PKP PLK.

Janus zaznacza przy tym, że zakończenie prac przy sieci trakcyjnej nie było efektem jej jakiegokolwiek zerwania bądź uszkodzenia przy eksploatacji, lecz opóźnionego końca prac modernizacyjnych. Przedstawicielka PLK dodała, że roboty wykończeniowe na tym odcinku linii nr 404 będą jeszcze kontynuowane.

Faktem jest, że pomiędzy Szczecinkiem a Białogardem pociągi kursują już pod siecią trakcyjną, bowiem sami aktualnie wjechaliśmy na ten odcinek, jadąc pociągiem Staszic (również opóźnionym) w kierunku Kołobrzegu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Pasażer

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Poznań – Kołobrzeg. Kolej zaczyna walkę o podróżnych

Infrastruktura

PLK wraca z pracami na pomorską linię 404. Autobusy za pociągi IC i Polregio

Infrastruktura

Kolej przegra walkę z autami na trasie z Wielkopolski na Pomorze

Infrastruktura

Zobacz również:

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Pasażer

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Poznań – Kołobrzeg. Kolej zaczyna walkę o podróżnych

Infrastruktura

PLK wraca z pracami na pomorską linię 404. Autobusy za pociągi IC i Polregio

Infrastruktura

Kolej przegra walkę z autami na trasie z Wielkopolski na Pomorze

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5